21 Mayıs 2015 Perşembe

Çocuklarla Mandala Boyama

Son dönemde mandala boyama etkinliklerine rastlıyorsunuzdur. Ben de google'a mandala yazarak çeşitli aramalar yaptım ve önce mandala'nın ne olduğunu bir araştırdım:)

'Hindistan kökenli dinlerde metafizik veya sembolik bakımdan meta veya mikro kozmosu gösteren şekillere verilen ad. Genel olarak mandala,şekilleri belli bir düzene göre boyamaktır.
Genellikle daire veya kare şeklinde olan ve her şeyin mistik merkezini sembolize eden mandalalar meditasyon nesnesi olarak kullanılabilmektedir.
Hinduizm'de Siva ve Sakti'nin kozmik dansını, Budizm'de Buda Diyarını veya Buda'nın vizyonunu simgeleyen mandalalar bulunmaktadır.
Budizm'de Mandalalar onu temaşa eden için evrendeki kutsallığın içkinliğini ve aynı kutsallığın kendisindeki potansiyel durumunu hatırlatan önemli işaretlerdir. Budist bağlamda mandalanın amacı insanın acısına onu aydınlanmaya ulaştırarak son vermek ve hakikate ilişkin doğru görüşe ulaştırmaktır.'' (kaynak: wiikipedia)

Sonra google görsel'lerden çeşitli mandala örnekleri indirerek siyah beyaz çıktılarını aldım. 

Çıktı aldığım mandala görselleri ise bunlar:
mandala 1
mandala2
mandala3
mandala4
mandala5

mandala6

mandala7
 Sonrasında ise önce ben bir boyadım, bakalım nasıl birşeymiş diye:) gerçekten insanı çook rahatlatıyor. Özlemişim kuru kalemlerle boyama yapmayı:)


 Sonra da çocuklar boyadı. Renk renk, şekil şekil mandalaları. Seyahatteki babalarına gösterebilmeleri için videosunu da çektik:)
  
                                        

                                              

Güzel bir etkinlik oldu:) Videomuzu izlemek isterseniz de buyrunuz:

                                          
Youtube video linkimiz : https://www.youtube.com/watch?v=GSL8jquTzgg


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sosyal medyada var olmanın dayanılmaz ağırlığı

Pek çoğumuz için sosyal medyaya giriş, şüphesiz Facebook’la başlamıştır. Sadece tanıdığımız insanlarla arkadaş olmaktan ibaret olan, da...