28 Mayıs 2012 Pazartesi

İkinci hamilelik


İlkine göre çok çok daha rahat olduğunuz kesin
ama sadece kafa olarak:) Zira kacıncı haftada oldugumu bile bilmiyorum şuan.

Yoksa büyük çocuğunuzun üzerinizde zıplaması ve '-anne beni al!' yakarışlarını saymazsak:)
Oğlum 2,5 yaşında ve bundan 1 ay öncesine kadar -Efe abi! diye böbürlenirken, şimdilerde hem ablamın 2 aylık kızı Ece'yi çok anlatmamızdan hem de doğacak kızım Cemre'den bahsetmemiz sonucu artık -Efe bebek! demeye basladı:)

Önceden ayakları -büyüüük'tü şimdilerse ise -efenin ayakları minik, bebel dibi:D
Hiç aldırış etmiyorum -ay öyle mi benim minik bebeğim:) diyorum:) hoşuna gidiyor. Napıyım? Elbet anlayacak bebekliğin kıskanılacak bir tarafı olmadığını:) dün bebeklerle cocukların farklarını anlattım, bebekleri dibe vurarak tabi hahah

-Bebekler parka gidemezler annecim, yada birşey yemek istediklerinde söyleyemezler
 ama senin gibi çocuklar söyleyebilir. bebekler yürüyemezler yada koşamazlar falan filan:) başarılı oldum mu? -ı ııhh!

Sabah yine uyandıgında kendi kendine -efenin ayakları bebet dibi minik:)) diyordu.
Varsın minikleşsin ya, topu topu 2 sene geriye gitmiş olur:D cok da vahim degil:)

Kardeşi dogdugunda da bebeklerin gercekte nasıl olduklarını idrak eder=)

İkisini de alıp içime sokmak istiyorum.
Dünyanın en tatlı şeyleri bunnar!

NOT: 
İkinci hamilelikte, bebek hareketlerini daha cok hissediyorsunuz hatta tüm gece devamlı döndüğünü söyleyebilirim karnımda:) 
ama sebebi ilk hamilelikten sonra rahim duvarının incelmesi ve karın kaslarının gevşemesiymiş. 
Panik yok, yaramaz bir cocuk gelmiyor yani:D 
Bakalım dogum nasıl olacak, ikinciden ne kadar farklı olacak cok merak ediyorum ve bu sefer, 
ilk defa korkuyorum=)
..........................................................................................................................................................

EDIT 28.02.2013

İKİNCİ NORMAL DOĞUM 
(EPİDURALSİZ DENEBİLİR:)

Kızım şuan nerdeyse 4 aylık. İkinci dogumumu yazmalıyım artık;
Şöyle ki ilki cok kolay bir normal dogum olunca, ikinci de öyle olacak sandık. Doktorumuz avrupa yakasında ama evimiz anadolu yakasında oldugundan hadi biraz zamanı planlayalım dedik ve 39+2de sabah karnımda hafif bir agrı basladı, doktora hazırlıklı gittik. Doktorumuz suni sancıyla hızlandıracagını ve bugun dogurtacagını söyledi:)

iyi hoş.. sancılar cok cok hafifken (suni sancıyla), aksam uzeri hızlanmaya basladı. Nedense kızımın pek gelesi tutmadı:) buarada doktorum ilk dogum cok kolay oldugundan ikinci de epidural vermeye gerek olmadıgını ve benim bunu halledebileceğimi söyledi:) gaza geldik.. ama sancılar artık dayanılmaz duruma gelmişti, bir yandan da artık nerdeyse doguracaktım. aksam saat 7 gibiydi. Buarada oglene dogru 11 gibi hastaneye yatmıstım. 12de de lağman yapılmıstı.

Neyse doguma girmeme 5-10 dk kala artık dayanamadıgımı (ki bnm agrı esigim cok yuksektir), ve epidural vermelerini istedim. Epidural uzmanı ameliyattaymıs. Beni o agrılı halimle ameliyathaneye indirdiler, epidural zor bela takıldı. Cok agrı varken takmam mümkün değil cunku düz duramıyorsunuz ki iğneyi batırsınlar:) geç kalmış bir epiduraldi bu.

neyse epidural takıldıktan 5-10 dk sonra doguma girdim. Epiduralin ilk dozu test dozudur. o dozla:) 20 dkda dogum yaptım ama yine ilkindeki gibi olmadı. ilkinde 3 ıkınmada oglumu dogurmustum. Bu seferkinde; tekrar lağman yapılmadıgından; psikolojik olarak ıkınmaktan korktum. cunku bir hayli yemek yemiştim o ara:D

meğer bilmem kac saate kadar lağman yapılmasa da birşey olmazmış. Söylemediler. ikinci dogum olunca, zaten herseyi biliyordur muamelesi yaptılar.

dogumhaneden dısarı bir soprano cıglıgı duyuldu vesselam. sesimin bu kadar gür oldugunu bilmezdim:) -dayanamıyorum! diye nasıl bir bagırdıysam, hastane inlemiş:D

3.5 ayda unuttum herseyİ vallahi:) bir tane da bile dogururum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sosyal medyada var olmanın dayanılmaz ağırlığı

Pek çoğumuz için sosyal medyaya giriş, şüphesiz Facebook’la başlamıştır. Sadece tanıdığımız insanlarla arkadaş olmaktan ibaret olan, da...