28 Mart 2013 Perşembe

Ağız, el ve ayak hastalığı

Efe'nin ayagındaki kızarıklıklar
Vikipedi 'den Alıntıdır;

''El, ayak, ağız hastalığı, picornaviridae ailesinden barsak virüslerinin neden olduğu ve insanlarda görülen bir hastalıktır. En sık neden olan virüsler coxsackie A virüs ve enterovirus 71 (EV-71)'dir.

Hastalık genellikle bebek ve çocukları etkiler ve oldukça yaygındır. Orta derecede bulaşıcıdır ve mukus, salya ya da hasta bir kişinin dışkısı ile doğrudan temas yoluyla yayılır. Tipik olarak, genellikle yaz ve sonbahar aylarında, anaokulu veya kreşlerde küçük salgınlara yol açar. Olağan kuluçka süresi 3-7 gündür. Erişkinlerde daha az görülür, ancak immün yetmezlikli olanlar hastalığa karşı çok hassastırlar.

Semptomlar:

GEL GELELİM BİZİM HASTALIK HİKAYEMİZE;

Efe cumartesi günü gece yüksek ateşle uyandı, sabaha karşı ateş düşürücüleri 4'er saat arayla verdiğim halde (ki bu dozlarla düşmesi lazımdı) ateş bir türlü 39 un altına düşmüyordu! Bazen 38.4 olup tekrar 39'lara cıkıyordu (ilac etkisini yitirdiği saatlerde).

Önce doktorumuzu aradık, '-ateş düşürücüsünü verin sonra da ılık duşa sokun' dedi. Her şeyi yaptık hatta ben vazgecemediğim bir yöntem olan vücudu sirkeli suyla silme rituelimi bile yaptım amma velakin ateş düşmüyor allah düşmüyor!

Neyse hastaneye gitmeye karar verdik. Eşyalarını hazırladım Efe'nin, Cemre için süt sagdım vs derken 1 saate ancak cıktık yola. Ee 2 cocukla böyle oluyor ne yazık ki:(

Hastaneye gittiğimizde Efe'nin rengi kaçmıştı ve cok solgun görünüyordu. Avuç içlerine baktı doktoru sapsarıydı. Gözleri kızarmıs ve cok halsizdi. Neyse bir sürü kan testleri yapıldı. CRP ve lökosit (detaylar için bknz. www.labtestsonline.org.tr ) yüksek cıkmıstı. İdrar ve dışkıda anormal bir şey yoktu. Ancak ishal de başladı hastanedeyken ve zaten ateş yüzünden çok su kaybetmişti, şimdi bir de ishal sebebiyle su kaybedecekti. Doktorumuz bu şekilde bizi eve gönderemeyeceğini söyledi. Çok güveniyoruz allahtan doktorumuza,hiç tereddüt etmedik. Ama Cemre'yi ne yapacaktık.. o da ayrı bir meseleydi tabi.

2 gün hastanede elinde serumla yaşadı canım oğlum:(  Efe'yi muayene etmek bile cok zordur normalde, bir de üstüne elinden kan alındı ve serum takıldı! Ama canım ne yapsın.. seruma bile alıştı o 2 günde. Enerjisinin yükseldiği saatlerde, elinde serumla cok zor zaptettik çocugu ama, neyse 2.günün sonuna dogru düşmeye başladı ateşi.

Ve pazartesi sabah taburcu olduk. Hastanede antibiyotik alıyordu,  eve gelince ona devam ettik ve ek olarak da ishal için  ilaç almaya başladık. Tabi bu arada ishal rejimi yapıyorduk; sadece patates,  pilav, lapa, yogurt, yogurt corbası, kraker, tost ve boool su içiyorduk. (gercekten -duk, cunku Efe ne yiyorsa ben de onu yiyorum:))

Eve çıkmamızın 2. günü, Efe'nin ellerinde kızarıklıklar farkettim. Her zaman oldugu gibi yine önce oyun hamurlarına yordum:) sonra üzerini soyup her tarafına baktım. Bir de ayaklarında vardı aynı kızarıklıklardan. Doktorumuzu aradık hemen, önemli bir sey oldugunu sanmıyorum dedi. Tüm vucuda yayılırsa hastaneye götürecektik Efe'yi tekrar. Öglene dogru bacak ve kollarda da başladı:( Toparlandık hastaneye gittik yine.

Neyse o zaman dedi ki doktor, korkulacak bir şey yok. Ağız el ve ayak sendromu bu. Diğer hastalığın devamı. Ne demekse anlamadım. Tavuk mu yumurtadan yoksa yumurta mı tavuktan bilemedim?

(EDIT: 04.05.2013) Biz bunu cok cok hafif gecirmişiz, önceki ateşli hastalıgımızla alakası yokmus. Kreşlerde olurmuş bunun salgını zaten. Doktorumuz üstünde bile durmadı bu hastalıgın:)

Neyse mukus ve dışkıya temasla bulaşıyormuş. Cemre'de bir şey yok şimdilik. İnşallah da olmaz. Ellerimizi yıkamaktan ellerimiz eskidi, daha da yapacak birşeyimiz yok ne yazık ki. Çünkü Efe de cocuk ve Cemre'ye ne kadar yaklaşma desek de anlamıyor. Sonunda -Cemre hasta, yaklaşma sana da bulaşmasın dedik. O da cok çözüm olmadı.

**Keşke kreşe Nisan ayında baslasaydık diyordum kendi kendime ama ögrendim ki bu hastalık bahar ve yaz hastalıgıymıs. Örnegin gecen sene yazın cok salgınmıs. Yazın da başlasak (kış hastalıklarının bittiği bir dönem diye), yine bu hastalıga yakalanabilirdik.

Heeer şey kısmet.

Çocugun mu var derdin var...

VE

Cocugun mu var  koca bir ecza dolabın + hastalıklarla ilgili deev bir arşivin var:)
...........


Herkesin evladına sağlık diliyorum Allahtan.



1 yorum:

Sosyal medyada var olmanın dayanılmaz ağırlığı

Pek çoğumuz için sosyal medyaya giriş, şüphesiz Facebook’la başlamıştır. Sadece tanıdığımız insanlarla arkadaş olmaktan ibaret olan, da...