4 Mayıs 2013 Cumartesi

BEBEĞİM 1 AYLIK


''Bebeğiniz ne yapabilir?
Görebilir, duyabilir, tat alabilir, acıyı hisseder!!
Başını tutabilir, karın üstü yattığında başını sağa-sola çevirebilir.
Emerek kendini sakinleştirebilir.
Agu- ıkınma sesi-kumru sesi-mırıldanma gibi sesler çıkarmayı dener.
Kısa süreli izleyebilir, yakın tutunca dikkatle bakabilir.
Sizi tanıdığını belli edebilir. Sesinizi duyunca sakinleşebİlir.
El ve ayaklarının farkına varmaya başlar.

Gelişimine nasıl yardımcı olabilirsiniz?
Göz hizasında olacak şekilde bir oyuncak sallandırın.
Tensel temas, kucaklanmak onu güvende hissettirir.
Yumuşak ve olumlu tonda gülümseyerek konuşun, ninni söyleyin.
Yüzünü yüzünüze yaklaştırıp konuşun.
Özellikle keskin kontrast yapan renkli cisimleri gözünün önünde tutarak, sağa solo
oynatın.
15-25 cm’e kadar net görebileceğini unutmayın.
Kollarını başının üstüne getirin, parmaklarını ayrı ayrı tutarak ona tanıtın.

Nasıl oyuncak almalı?
Bu dönemde en ilginç oyuncak insan yüzüdür. Bebek henüz tutamadığı için
sadece bakmak için ilginç şeyleri tercih edecektir.
Parlak renkli cisimler bulundurun: yün yumağı ,top, kaşık, vb.
Müzikli dönence veya müzik çalan herhangi bir şeyi yakınında bulundurun.
Bebekler yattıklarında çoğunlukla sağ tarafa bakarlar, dönenceyi yatağın o kenarına iliştirin.
El ve ayak bileklerine yumuşak bir çıngırak takın ya da çıngıraklı çoraplar giydirin, hareket ettikçe çıkan ses bebeği sevindirecektir.
Rüzgar çanları, saatin sesi ona ilginç gelecektir. ''

TECRÜBE:

-Bu ayda bebekler gece-gündüzü karıştırıyor. Uykuyu unutun:) Anne, kayınvalide, abla, kardeş, arkadaş... Kim gelebiliyorsa gelsin ve sizde kalsın mümkünse:) 

-Şöyle derler eskiler; ‘bebeğin 40’ı çıkana kadar 40 şekle girer düzeni’, çok doğru. 40’ından sonra rahatlar bebekler ancak. Bence aslında anne 40’ı çıkınca rahatlıyor ve bebeğe de o rahatlığı geçiyor:)

-ilk ayda uykusunda tatlı tatlı gülümser bu melekler. Gözler kapalı emme hareketi yaparlar bir de dudaklarıyla. Minicik bir bebeğin emme güdüsüyle doğması bana hala çok ilginç gelir:)

-Eve giden gelen çok olur. Kimisi 40’ı çıkmadan biran evvel gelmek ve ziyaret etmek ister bebişi. Bazısı daha naziktir, bari bir 40’ı çıksın da öyle gidelim der:)

-İlk çocuğumda ziyarete gelenler bana enerji veriyordu, onlarla sohbet etmek sosyalleşmemi sağlıyordu. Ama ikincide gelen misafirlerle oturacak dermanım bile yoktu, cunku oğlum (3 yasında) bebeği cok kıskanıyor ve ne gece ne gündüz bana uyku uyutmuyordu, ev tam bir kaos ortamıydı! İlk 2-3 ay misafir kabul edemedim, çok istisnalar dışında ne yazık ki.

-Bir sürü hediye kıyafet gelir ilk 3-4 ay. Onun için annelerin cok alışveriş yapmamasında fayda var hamileyken yada ilk aylarda. Gelen hediyeleri değiştirirdim oğlum yeni doğduğunda, zaten ilk çocuk diye hamileyken cok almıştım (şimdi düşününce bir servet harcamışım!), gelen de çok getirmişti sağolsun. Gelenleri değiştiriyordum. Değişimde dikkat edilecek konu: hep aynı ayı almayın, 6-9 aylar çok birikmiş mesela şimdi kızımda. Bir çoğunu giydiremedim bile. Bana şu an 9-12 ay lazım mesela, ama o yok:). Not: İkimci cocukta ilki kadar hediye gelmiyor. Ama zaten ilk cocuktan kalan bir sürü kıyafet oluyor yada yigenlerin vs kıyafetlerini alıyorsunuz. İlk cocuktaki o saçma gururunuzu geride bırakarak:)

-Bebeklerde gaz sancısı 3.-4.haftada başlar. Eğer bu tarihten önce bebeğinizde gece, gündüz devamlı ağlama varsa, mutlaka doktorunuza danışın! Muhtemelen bebeğiniz doymuyordur. Oğlumu 2 sene emzirdim, ikinci bebeğim dogar dogmaz oluk oluk süt geleceğini zannediyordum. Ama ilk kez emzirmekten hiçbir farkı yoktu. Ve kızım ilk hafta cok az kilo almıştı:( Büyükler hep 'gazdır o gaz' derler ilk günden itibaren. Siz siz olun, gaz diye atlamayın belki önemli bir konudur. Mesela oğlumda süt alerjisi vardı, aglamaları, kusmaları vs hep allerjidendi.

-Bebeğim doyuyor mu? Bunu anlamanın en ekonomik yolu, bezi doluyor mu? Bezin ağırlığından anlarsınız doyup doymadıgını. Yada bezde hafif pembemsi lekelenme olabilir (oğlumda olmuştu), ilk başta bezin lekesi zannettik. Doktorumuzu arayınca anladık ki, su eksikliğinden böyle bir lekelenme oluyormuş, daha fazla emzirin dedi doktorumuz. Kg alıp almadıgını anlamanın diğer yolu, zırt pırt doktora tarttırmaya götürmektense, eve hassas bebek tartısı alın:) (100TL'ye Arcelik marka aldım ben şahsen).  İlk bebeğimde almak aklıma gelmemişti. İkinciyi dogurursam kesin alırım demiştim, aldım! :)

-Süt alerjisi nasıl anlaşılır? Oğlumun ilk aylarında kakasında ip şeklinde ufacık kan gördük. Her agızdan bir ses cıktı. Cocuk cerrahları, ultrasonlar derken el kadar bebeğimi cok yordular. Şimdi anlıyorum da cok gereksizmiş tüm bunlar. Süt alerjisinin tüm belirtileri zaten bizde varmış; devamlı kusma (bebek reflüsü), anne yada babada alerji gecmişi (babada var), gözaltında morluklar, kakada kan, kısık yerlerinde atopik dermatit (bebek egzeması), 2.ayda cok agır konak (saçta).. vs

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sosyal medyada var olmanın dayanılmaz ağırlığı

Pek çoğumuz için sosyal medyaya giriş, şüphesiz Facebook’la başlamıştır. Sadece tanıdığımız insanlarla arkadaş olmaktan ibaret olan, da...