4 Mart 2013 Pazartesi

Efe kreşe başladi!


Hem vallahi hem billahi kreşten yaziyorum:)

Henuz 15 dk olmasina ragmen, Efe ogretmeniyle oynuyor ve beni sormuyor bile:)

Kızım dogduktan sonra kreşe gönderme konusunda acele etmemiz yanlış olacaktı. Hem bizim hem de pedagogumuzun önerisi bu şekilde idi. Hem 'bebek geldi, beni gönderdiler' psikolojisi oluşabilirdi hem de kreşten eve hastalık getirecekti,  daha 4 aylık olan kızımı riske atmak olmazdı.

Pedagogumuzun ve cocuk doktorumuzun önerisi oğlumu nisan-mayıs gibi kreşe göndermem yönündeydi. Hem kızım biraz büyümüş olacak hem de kış hastalıkları bitmiş ve bahar gelmiş olacaktı. Bu arada evde Efe'nin kıskanclıkları, kardeşine ve bize olan agresif tavırları, en cok da Cemre'ye şiddet uygulaması canımıza tak etmiş, nisan ayını iple cekiyorduk. Yaz ayının gelmek bilmedigi gibi, bizim için hayat meyat meselesi olan, bahar da bir türlü gelmek bilmiyordu:)

Güneşli havalarda kendimi şöööyle bir dışarı atasım gelir benim:) (Ne demiş şair; BENİ BU GÜZEL HAVALAR MAHVETTİ**) En son böyle bir bahar ayında (mart sonuydu tam), evden tasınmaya karar vermiştim(k). Oğlum için daha büyük ve oyun alanlarının oldugu bir siteye tasınmak istemiş ve cok güzel güneşli bir 23 mart günü, anadolu yakasında (ki avrupa yakasından anadolu yakasına gecmek cok radikal bir karardı bizim için), şu an oturdugumuz eve tasınmıştık. (Tarihi unutmuyorum cunku 22 Mart'ta yiğenim Ece doğdu, teyze oldum:))

Bu sefer de, geçen hafta güneşli bir Mart günü (1 marttı sanırım), tek başıma dışarı cıkamadıgımdan (Evde Cemre'ye bakacak birini bulmuştum, ikisi çocugu tek kişiye bırakmam pek mümkün olmuyor henüz..), Efe'yi de aldım ve 'hadi gel okul gezelim' dedim. Okulu 'oyuncakların ve arkadasların oldugu yer' diye anlatmıstım ona. Yalan da değil?.. Evet, 'Ögretmen''i atlamış, 'yalnız' gideceğini saklamış olabilirim:)

Bu arada,  gecen yazdan beri, evime yakin kresleri de araştırmaya başlamıştım. Kim çocugunu nereye gönderiyor, neden gönderiyor veya neden göndermiyor. Evimin civarinda oturan tum arkadaslarimin fikrini aldim. Kimisi şuraya gönder, kimisi şuraya gönderme dedi. Hepsinin bir gerekçesi vardı. İşime yarar dersleri içerisinden seçtim aldım:)

Neyse bir arkadasimin pedagogu 'sadece oyun odakli bir kres tercih edin' demisti ona, cocuklara hemen birseyler ogretme telasina girmeyin  (yabancı dil vs derslerle), o tempoya eninde sonunda girecek zaten demişti. Bu yaklaşım hoşuma gitti. Neyse okudum, arastirdim; bir suru sistem ve yaklaşım varmiş kreşlerde. (Şu an en popüleri Montessori sistemi, ayrıca yazacagım bunun hakkında).  Her ailenin tarzı/tercihi farklıdır tabi.

Sonuçta, 2 alternatif netleşti kafamda. Once, gecen yaz (Efe'yi yanıma almadan) gidip gördüğüm kreşe gidecektim. Bu sefer Efe'yi de götürüp, Efe kreşe nasıl bir tepki verecek, onu öğrenecek ve Nisanda da Efe'yi yazdıracaktım. Ama kreşin yolunu bulamadim ve kayboldum:) bir baktim 2.alternatifimin önündeyim:)) Neyse iceri girdik, kocaman bir oyun salonuna aldılar bizi! Ne oyuncaklar var anlatamam:) Böylesini görmemiştim hiçbir yerde.

Efe de ben de mest olduk:) hemen karar verdik evet evet kreşe başlamaliydi(k).

Neyse 1-2 hafta gunde 2 saat oyun grubuyla basladik. Sonra yarim gune gececegiz. Bize, Efe'nin hazir oldugu zamani soyleyecekler. Çok iyi takip ediyorlar Efe'yi ve bizi de güzel yönlendiriyorlar. Çok profesyonel ellerdeyiz, İcim cok rahat.

Not: Efe şu an 3 yaşında.



KREŞİMİZ
NOT: 
BU ARADA KREŞE İLK GÜN ELİMİZDE BİR ASKILIKLA GİTTİK:) 
ASKILIK DEĞİLDİ AMA BU BİR KÖPEK BALIGIYDI. ÇOCUK COK HAKLI, 
HAKKATEN BENZİYOR:)
HİÇ BU ACIDAN BAKMAMISTIM:-)

EFE KREŞE GİDERKEN
EFE KREŞTE

**

BENİ BU HAVALAR MAHVETTİ



Beni bu güzel havalar mahvetti,
Böyle havada istifa ettim
Evkaftaki memuriyetimden.
Tütüne böyle havada alıştım,
Böyle havada aşık oldum;
Eve ekmekle tuz götürmeyi
Böyle havalarda unuttum;
Şiir yazma hastalığım
Hep böyle havalarda nüksetti;
Beni bu güzel havalar mahvetti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sosyal medyada var olmanın dayanılmaz ağırlığı

Pek çoğumuz için sosyal medyaya giriş, şüphesiz Facebook’la başlamıştır. Sadece tanıdığımız insanlarla arkadaş olmaktan ibaret olan, da...