7 Mart 2013 Perşembe

Gün gün kreş gelişmeleri


Efe 3 yaşında. Ve kreşe başladı!! (04.03.2013)


1.GÜN
Şu an oyun salonunun girisinde bir sandalyede oturuyorum:) Efe ogretmeniyle içeride oynuyor. Ben yanina gitmiyorum. Kendisi bana birsey gostermek isterse, yanima geliyor. Bu arada henuz diger arkadaslari yok. Cocuk once ortama ve ogretmenine alissin diye, herseyi cok agirdan aliyorlar.  Tam bir yumusak gecis... Super!

Birkac gun sonra ben karsi odaya gececegim ve Efe isterse beni orada yoklayacak. Sonra ben bir 'markete gidip gelecegim', sonra da insallah ben eve donecegim ve Efe'yi kresten almaya gelecegim sadece.... Şaka gibi geliyor su an:)

Oğlum büyümüş şaka maka:)

2.GÜN
Efe önce oyun salonuna gitti ve ögretmeniyle oynamaya basladı. Ben karsı odadaydım bu sefer. Ögretmeni bir süre sonra onu yukarı sınıfa cıkardı. 40 dk kadar beni hiç aramadan oynadı.40.dakkada yukarıdan '-anne annee!!' diye bir isyaaaaan geldi:) Bu sırada ben eşime whatssup'tan '-bak beni sormuyor görüyor musun köftehoru diyordum:P'. Neyse koşarak yanıma geldi Efe. -Anne gidelim!! dedi aglamaklı bir tonda:)

Ögretmeni ben biraz sakinleştireğim ve oyunun bittiğini söyleyeyim öyle gidin dedi. Efe'ye '-gel yukarıdan sulugunu alalım, dedi ve Efe bir 20 dk daha oyuna daldı. Sonra sakince yanıma geldi ve 'gidebiliriz' dedi. Dönüşte Efe'ye okul cantası ve suluk aldık (şimşek mcqueen'li elbette:). Okul ayakkabısı içinse planım bugün harekete gecmek. Cocugu ürkütmeden yavas yavas gieyim istiyorum. Yoksa '-bu işte bir iş var, niye bu kadar abartıyorlar bu okulu' diye uyanacak:)


3.GÜN
Efe bugün ilk 2 güne göre cok daha tedirgindi. -Bu işte bir iş var! moduna girdi:) 
Sürekli -anne sen de gel! diyerek beni de oyun odasına götürmek istedi (Ben aşama kaydedip, karşı odaya gecmiştim halbuki), neyse oyun salonunun girişindeki beyaz sandalyede aldım yine yerimi.

Efe bir süre sonra alıştı ve bensiz oynamaya başladı. Bu sırada 2-3 arkadaş geldi ve ögretmeni birlikte oynatmayı denedi. Saat 15:00'e geliyordu, Efe'nin en uykusuz ve en aç saatiydi bu. İyi bir zamanlama olmadı:) Arkadaslarına devamlı otoriter tavırlar sergilemiş -o minderle öyle oynanmaz, onu yerine koy vs vs
Hafiften arkadaslarına hayatı zindan etmiş:)

'oyun bittiii! yapalım Efe birlikte dedi ögretmeni, yaptılar ve bir gün daha bitti:)

4.GÜN
Yok yok kesin bir şeyler çaktı bu çocuk. Popomdan ayrılmıyor bugün, afedersiniz:)
Devamlı cinlikle şu soruları soruyor -anne arkadaşların annesi nerde? :))
-bazıları işte, bazıları içerde kitap okuyor.. senin annen gibi. Desek de ne kadar yuttu hiiiç bilmiyorum. Kafasında kocaman bir soru işaretiyle dolaştı tüm gün:D

Nerdeyse 30dk ugrastı ögretmeni ama bir türlü oyuna katılmaya ikna edemedi onu.
3 gündür öğleden sonra saat 13;30-15:30 arası geliyorduk. Bugün sabaha geçtik (eninde sonunda geçecektik), ben biraz acele ettim sanırım.  Arkadaşlar nerede diye sorunca her gün, sanki onlarla oynamaya başlarsa iyi olur gibi geldi bana.

Neyse bugun sabaha geçince (10:00-12:00) herkesin okula servisle veya servissiz, gec/erken bölük pörçük gelişlerine tanık olduk:) Devamlı kapı sesi, seri üretim halinde içeri dalan bi sürüüü yeni cocuk... benim oğlan tam anlamıyla abondene oldu:))
-Burası neresi ben nerdeyim?? tarzı yabancı yabancı bakışlar, -anne elimi tut!'lar oldu tabi.. 

Normal dedi ögretmenimiz, ama bu kalabalıkla elbet karşılaşacaktı. Sorun yok dedi. 5. günümüz bakalım nasıl olacak cok merak ediyorum:) Bu arada ogğlanı getir-götür, götürmeden önce Cemroşa süt sağ bırak, okul cıkısı Efe'nin eksiklerini al (canta, ayakkabı, esofman vs ) derkeeen sürünüyoruuum!!!:(

--Keşke hamileyken yazdırsaydım Efe'yi kreşe demeye başladım:(( 


5.GÜN
Efe devamlı '-onun annesi nerde bunun annesi nerde?' demeye devam etti. 
Cok akıllı bu zamane cocukları:) Bazen oyun odasının girişinde, bazen karşı odada oturmaya devam ettim. Haftaya gelmeye devam edeceğim gibi görünüyor:)

.........................................................................................................................................................

İKİNCİ HAFTA
Hafta ortasına kadar herşey aynıydı. Bizimle oyun oynayan Kerem'e ek olarak Demir ve Güneş de geldiler Efe'yle oynamaya. Tabi önce Kerem ve Demir vardı, sonra Güneş eklendi bu gruba. Sonra Güneş ve Demir gitti, DEFNE geldi. Büyük yazdım cünkü, Efe'yi bir kafaladı ki bu kız:)
 parmağında oynattı.
Efe 1 saat boyunca sadece onunla oynadı ve beni hiç sormadı.
Defne'nin en belirgin özelliği, benim gibi dominant olması:)

-Efe gel buraya otur, araba sürücezz!!
tarzı yaklaşımıyla benim oglanı avcunun içine aldı=)

Defne sayesinde 3.haftamız süpper gececek belli oldu!!

.........................................................................................................................................................
ÜÇÜNCÜ HAFTA
Efe cmt günü cok agır grip oldu, 2 gündür okula gidemiyoruz.
Hoşgeldin ilk kreş hastalıgımız!
Kötü olan diğer şeyse,
Cemre'nin de burnu akıyor dünden beri:(

.........................................................................................................................................................

SONRASI (29.05.2013)

Kreşe başlayalı nerdeyse 3 ay olmuş. Ama Efe toplamda sadece 1,5 ay ancak gitmiştir:) hastalıklardan.

Kreşe başlanan ilk 1 yıl böyle devam ediyormuş, her cocukta bu boyleymiş.  Özellikle bizimki gibi allerjik cocuklarda daha agır geciyormus bu donem.

1,5 ayın sonunda durumumuz şudur; ben Efe'yi sabah 10:00 da bırakıyorum ve ona 'bye beyeee seni almaya geleceğim' diyorum:) (geldiğimiz bu nokta beni bile sasırtıyor:))

Bugün 09:30da gitmeye basladı artık. Ve babası götürdü. Ben almaya gideceğim 12:00'de:)

Ve dönüşte servisle döneceğiz. Sonrasında artık Efe hep servisle dönecek:)

Okulumuz, Aysegül kreş (atasehir). O kadar minnettarım ki onlara. Cocugu hiç aglatmadan şu aşamaya getirdiler bizi. Hem de kardeş kıskanclıgı yasayan, hırcın bir cocugu bu asamaya getirdiler:)

Aman nazar değmesin..


--------------------------------------------------------------------------------------------------------



KONUYLA İLGİLİ DİĞER YAZILARIM:

http://annokveminnoklari.blogspot.com/2013/03/efe-krese-basladi.html

http://annokveminnoklari.blogspot.com/2013/03/gun-gun-kres-gelismeleri.html

http://annokveminnoklari.blogspot.com/2013/03/agz-el-ve-ayak-hastalg.html

http://annokveminnoklari.blogspot.com/2013/03/kres-hastalklar-ve-korunma-yollar.html

http://annokveminnoklari.blogspot.com/2013/04/krese-ara-verdik.html


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sosyal medyada var olmanın dayanılmaz ağırlığı

Pek çoğumuz için sosyal medyaya giriş, şüphesiz Facebook’la başlamıştır. Sadece tanıdığımız insanlarla arkadaş olmaktan ibaret olan, da...